en liten sångare




FOTOGRAFERAT MED: CANON EOS 800D | EF 75-300mm
Jag vet faktiskt inte riktigt vad för fågel jag fotograferade häromdagen, men jag tycker det ser ut som någon slags sångare? Jag är inte så duktig på småfåglar, så om någon annan vet med säkerhet får ni gärna tala om! Väldigt söt var den iallafall, med munnen full av mat.

Lucanus cervus


FOTOGRAFERAT MED: CANON EOS 800D | EF 75-300mm
En ekoxe ville njuta lite av solnedgången, otroligt häftig liten varelse.
En ekoxe ville njuta lite av solnedgången, otroligt häftig liten varelse.

Minken kom på besök
Äntligen har denna söta mink börjat komma på besök igen, och ingen är väl gladare än jag! Det tog några dagar av besök innan jag lyckades få dessa bilder (jag tränger mig aldrig på djuren utan närmar mig väldigt försiktigt och sitter sedan stilla och väntar på några meters avstånd, så får djuret själv välja hur nära det törs gå), men såå värt väntan. Det finns verkligen ingen känsla som kan jämföras med känslan att få vara så nära vilda djur och få bra foton.






FOTOGRAFERAT MED: CANON EOS 800D | EF 75-300mm
Idag är jag hemma för att umgås med katterna, tvätta och städa – och ha egentid. Har varit mycket socialt, vilket jag älskar, men också måste återhämta mig ifrån efteråt. Så idag har jag hörlurarna med musik och dansar runt medan jag städar. Gör ni också det? De tråkiga vardagssysslorna blir ju så mycket roligare då!
Det är väldigt kvavt ute fortfarande, så jag är ytterst tacksam för vår AC haha! Just nu är det väldigt svalt och behagligt i vår lilla lägenhet, tack och lov. När Youssef slutat jobba åker vi tillbaka till stugan för att sova där ute.
Vad har ni för söndagsplaner?
Idag är jag hemma för att umgås med katterna, tvätta och städa – och ha egentid. Har varit mycket socialt, vilket jag älskar, men också måste återhämta mig ifrån efteråt. Så idag har jag hörlurarna med musik och dansar runt medan jag städar. Gör ni också det? De tråkiga vardagssysslorna blir ju så mycket roligare då!
Det är väldigt kvavt ute fortfarande, så jag är ytterst tacksam för vår AC haha! Just nu är det väldigt svalt och behagligt i vår lilla lägenhet, tack och lov. När Youssef slutat jobba åker vi tillbaka till stugan för att sova där ute.
Vad har ni för söndagsplaner?

Midsommar
I fredags firade vi, såklart, midsommar! Det blev en lugn och skön dag/kväll, vilket var precis vad jag behövde som legat sjuk den senaste veckan. Vi åt god mat och tårta, skrattade, spelade yatzy och umgicks – precis som midsommar ska vara, enligt mig; En mysig dag med min underbara familj!
Självklart fick även Cera ett eget midsommarbord och en liten sommarkrona. Gullfia♥
Självklart fick även Cera ett eget midsommarbord och en liten sommarkrona. Gullfia♥




Hoppas ni haft en fin midsommarhelg♥

sunset fox








FOTOGRAFERAT MED: CANON EOS 800D | EF 75-300mm
Äntligen fick jag checka av något nytt på min foto-bucketlist: Få bra, nära bilder på en räv i fint ljus. Jag satt på altanen och njöt av den härliga solnedgången, när jag plötsligt fick syn på denna vackra räv som kom gåendes över berget. Den tänkte skynda förbi, men jag gjorde ett litet ljud jag vanligtvis gör när jag vill att djur ska titta på mig/kameran, och till min stora förvåning fungerade det lika bra på räv som på ekorre! Räven stannade upp, vände sig om och tittade på mig. Den stannade några minuter; Tittade på mig, blundade mot solen, nosade lite på fjädrar. Att den vågade stanna kvar så, trots att jag satt några meter bort och kameran klickade hejvilt - det kändes rentav magiskt. Ett underbart möte som jag verkligen hoppas bara är det första av många!
Detta boostade verkligen mitt humör något enormt, sådan glädje har jag inte känt på månader, men jag behövde verkligen få känna den. Det inspirerade mig att skriva ännu en liten barnsaga, om en räv såklart. Jag både kom på idén, började skriva och skrev klart den inatt. Min förra barnsaga var en längre variant, men denna är en kort och mysig liten saga. Inte för att jag tror att jag kommer visa den för någon, men det kändes så otroligt skönt att ha kreativitet och fantasi nog att överhuvudtaget komma på idén. Som sagt, jag behövde verkligen detta.
Äntligen fick jag checka av något nytt på min foto-bucketlist: Få bra, nära bilder på en räv i fint ljus. Jag satt på altanen och njöt av den härliga solnedgången, när jag plötsligt fick syn på denna vackra räv som kom gåendes över berget. Den tänkte skynda förbi, men jag gjorde ett litet ljud jag vanligtvis gör när jag vill att djur ska titta på mig/kameran, och till min stora förvåning fungerade det lika bra på räv som på ekorre! Räven stannade upp, vände sig om och tittade på mig. Den stannade några minuter; Tittade på mig, blundade mot solen, nosade lite på fjädrar. Att den vågade stanna kvar så, trots att jag satt några meter bort och kameran klickade hejvilt - det kändes rentav magiskt. Ett underbart möte som jag verkligen hoppas bara är det första av många!
Detta boostade verkligen mitt humör något enormt, sådan glädje har jag inte känt på månader, men jag behövde verkligen få känna den. Det inspirerade mig att skriva ännu en liten barnsaga, om en räv såklart. Jag både kom på idén, började skriva och skrev klart den inatt. Min förra barnsaga var en längre variant, men denna är en kort och mysig liten saga. Inte för att jag tror att jag kommer visa den för någon, men det kändes så otroligt skönt att ha kreativitet och fantasi nog att överhuvudtaget komma på idén. Som sagt, jag behövde verkligen detta.

mixed nature









FOTOGRAFERAT MED: CANON EOS 800D | EF 75-300mm | EF-S 18-200mm


